Team Corally zet weer een nieuwe standaard in de R/C wereld met de RDX. De nieuwe auto heeft de mogelijkheid om zich aan ieder circuit aan te passen. Eén van de meest in het oog springende vernieuwingen is de mogelijkheid om verschillende soorten van aandrijving te kiezen en de positie van de dempers.

Na een lange en intensieve ontwikkelingsperiode introduceert het Nederlandse bedrijf Corally de totaal nieuwe Corally RDX. Met deze nieuw ontwikkelde auto toonden de topcoureurs Sakke und Simo Ahoniemi, door zich beiden in de top 10 te plaatsen tijdens de europese kampioenschappen, aan dat de auto klaar is voor het grote wedstrijdwerk. Het is een buitengewone prestatie voor een geheel nieuw ontwikkelde auto om zich zo goed te kwalificeren bij een belangrijk evenement als de Europese kampioenschappen.

De kenmerken van de Corally RDX zijn onder andere het zeer lage zwaartepunt, een super smal chassis (3mm dik) waarbij op de plaats van de motor het chassis is uitgefreesd. De stuurarmen zijn direct op het chassis gemonteerd, de wielophanging zijn voorzien van alle instelmogelijkheden en de aandrijving is voorzien van een 2-Belt Drive-System met aluminium pulleys, aluminium spurgear adapter op een ultra licht achterdiffentieel.

Het voordiffentieel heeft een vrijloop (one-way) en is voorzien van geharde aluminium outdrives. Verder kunnen wij nog opmerkelijke zaken zoals de bijzondere plaatsing van de achterschokbrekers noemen; deze zijn aan de voorzijde van de achterwiel ophanging geplaatst voor een nog optimalere gewichtsverdeling, ook opvallend is dat de schokbrekerbrug aan de voor- en achterzijde identiek zijn. Voor extra stabiliteit heeft Corally de wielbasis met 7mm verlengt.
● Ultra low centre of gravity.
● Super narrow 3mm chassis with semi cut motor position for maximum stiffness.
● Chassis mounted steering levers.
● Lower roll centre adjustment possibility.
● 2-Belt drive system with aluminium pulleys and spur gear adapter.
● Lightweight rear differential.
● Lightweight front 1-way with hardened aluminium outdrives.
● Double supported layshaft between both bulkheads
● Composite reinforced short wishbones.
● Motormount integrated with rear left bulkhead.
● Separate bodypostplate.
● Rear shocks positioned in front of the wishbones for even better weight balance.
● Wheel base extended by 7mm.
● Identical font and rear shock towers.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *